Ritplanner Zoefzoef
De Zoefzoef Haarlem biedt vervoer in en rondom de wijk, betrouwbaar, flexibel en plezierig.
Deze vervoersdienst is voor iedereen en speciaal voor mensen die minder mobiel zijn. Zo willen we zorgen dat mensen zo zelfstandig mogelijk blijven, kunnen blijven participeren en anderen kunnen ontmoeten.
Het vervoer met onze elektrische auto is bedoeld als aanvulling op het bestaande vervoer (taxi, zorgtaxi, openbaar vervoer, vrijwillige hulpdienst). We rijden op aanvraag en van deur tot deur, afstanden tot maximaal 5 kilometer. De chauffeur kan helpen met in- en uitstappen, rollator en boodschappen. De passagier betaalt een kleine vergoeding.
Vrijwilligers zijn de drijvende kracht achter de Zoefzoef. Plezier, dienstverlening en een goed geregelde organisatie staan centraal.
Taken
– Telefonisch aannemen van aanvragen voor ritten (veelal ouderen)
– Het inplannen van de ritten zodanig dat het voor de passagier prettig verloopt en voor de chauffeur goed georganiseerd is.
– Eerste aanspreekpunt voor chauffeurs tijdens de dienstverlening.
– Algemene kantoortaken; beantwoorden mail, regelen facilitaire zaken, bijwerken leden en vrijwilligersadministratie, mogelijk pr taken.
– Signaleren van knelpunten en verbeterpunten in de planning en bereid om mee te denken over oplossingen.
In het goed verlopen van de dienstverlening vormt de rittenplanner een belangrijke schakel.
Functie eisen
Wij vragen van onze ritplanners:
– Klantvriendelijkheid; correcte en plezierige omgang met de passagiers aan de telefoon
– Ritplanners zijn behalve ritplanner ook ambassadeur van de dienstverlening. Wij zoeken vrijwilligers die betrokken, positief en sociaal bewogen zijn en een hands-on mentaliteit hebben.
– U kunt goed samenwerken: U werkt mee aan een gezamenlijk resultaat. Informatie delen die voor anderen belangrijk kan zijn. Hulp durven vragen. U aan de afspraken houden die gemaakt zijn.
– U bent geduldig, vriendelijk, stressbestendig, flexibel. Bereid om te zoeken naar op maat oplossingen.
– U hebt affiniteit met de doelgroep. Dat kunnen mensen zijn met dementie of psychische/lichamelijke beperkingen.
– Tevens dient u goede wegen- stratenkennis te hebben van de wijk(en) of u bent bereid dit te leren.
– PC vaardig (e-mail, dropbox, planningsprogramma).
Daarnaast...
– Vragen wij van u een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag), deze kosten kunt u declareren.
Beschikbaarheid
– Als ritplanner werkt u in halve dagdiensten, ca. 08.45 tot 13.00 uur. In de toekomst gaan we werken met een centraal planningsteam en zullen we mogelijk ook de middagen bereikbaar zijn. Voor deze functie bent u een (of meerdere) vaste dagdelen beschikbaar en indien mogelijk flexibel in geval van calamiteiten.
– Wij rekenen op u, maar begrijpen ook dat u soms even niet beschikbaar bent i.v.m. een vakantie of in geval van onvoorziene omstandigheden.
Wat bieden wij
Een no-nonsense organisatie waarin wij op een informele en collegiale manier met elkaar omgaan. Met elkaar dragen we zorg voor een prettige werksfeer.
Vrijwilligers zijn tijdens hun vrijwilligerswerk verzekerd tegen ongevallen en voor WA. We organiseren meerdere keren per jaar een vrijwilligersbijeenkomst. Deze bijeenkomst is waardevol voor de verbinding met elkaar en om de dienstverlening te verbeteren.
Vrijwilligers zijn een waardevolle aanvulling voor organisaties wiens cliënten wij vervoeren en voor mensen uit de wijk. Daarom vinden wij het belangrijk om instructie en training te bieden aan onze vrijwilligers. Bijvoorbeeld een training omgaan met mensen met een beperking of telefonische dienstverlening.